onsdag, december 17

17: En bild från i höstas som ger dig höstfeeling

Vad är mer höst än svamp? Inget!
Det här är dock tyvärr hela årets skörd, trots att det var ett så bra svampår, men tiden ni vet...  Vilket ju är synd för det är så mysigt att vara ute och plocka svamp, man får luft, rör på sig, kan ta med fika och blir så himla glad när man hittar de små små paraplyna där i backen. Det okuliga är väl att rensa förstås, men då kan man sätta på en podcast. Också höstigt tycker jag.

Detta är en del av Emily Dahls bloggjulkalender! Varje dag har en egen rubrik på temat året som gått och man kan delta via sin egen blogg eller Instagram. Läs allt om hur du gör för att vara med själv här.

3 kommentarer:

  1. Så mysigt! verkligen höstkänsla för mig med. Kan dock bara de tre sorterna jag kan skymta på din bild så inför nästa säsong är målet att få lära mig lite mer om svamp av någon som verkligen vet vad man ska plocka och inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan nog fyra nu, lärde mig den vita (taggsvamp?) förra året, som det stod var en av våra godaste matsvampar! Win!

      Radera
  2. åh, härlig bild på något som kan vara både rastlöst och rogivande, beroende på sinnesstäming. rensa svamp alltså :) haha.

    SvaraRadera