torsdag, december 18

Vinterlistan

Hittade en ypperligt bra lista om vintern hos Anna María, så här kommer mina svar.

Gillar du vintern?
Jaa! Jag älskar vintern! (obs, det är inte vinter nu)

Fingervantar eller tumvantar?
Tumvantar! Fast när det är riktigt kallt har jag tunnatunna fingervantar innerst, också tjockvantar utanpå.

Vilken är din bästa vinteraktivitet att göra utomhus?
Ni får alla favoriter: slalom, telemark, tur, utför med turskidor, längd, långfärdsskridskor och till och med snowboard. Jag gillar alltså allt jag har provat. Och så fika i en solgrop förstås, med ögonkakaochokladdryck, mackor, färdigskalad apelsin och choklad. Och elda.

Och bästa vinteraktiviteten inomhus?
1: ha någon sorts eld. 2: spela spel, pussla, sticka, läsa Harry Potter, spela data- och tv-spel, sova middag, se på vintriga eller juliga filmer eller hockey och äta clementiner och pepparkakor.

Vilket är ditt favoritplagg för vintern?
Täckbyxor! Standard när jag bodde i Åre, långkalsonger inne och så på med termobyxor när man ska gå ut, alltså även om man bara ska till affären. Andra favoriter: dunjacka, raggsockar och tjockvantar.

Har du någon favoritglögg?
Nja, jag gillar Blossas lättvinsglögg men på jul så provar vi alltid årets glögg hos Ingemars familj.

Var ska du fira jul?
Lite med min familj och lite med Ingemars familj. 

Har du någon bok du ska läsa i vinter?
Jag och Emma var på loppis för att köpa böcker som hon kunde ha med på sin resa i vinter och då fick jag såklart en del rekommenderat till mig. Jag köpte Shantaram av Gregory David Roberts, en kloss på >900 sidor. Så den har jag väl att roa mig med hela vintern tänker jag.

Imorgon är det fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar