måndag, februari 9

Solmåndag

Alltså jag är så glad för att solen har kommit tillbaka! Nu kan man börja leva lite igen. Så här kommer tre vårsaker.

☼ En snutt med vårpepp från min Spotify:



☼ Ett stycke nostalgi, också i form av musik. Inte världens mest avancerade eller creddigaste musik, men bara lyssna.

☼ Och en kul app, eller ja den fanns visst redan på min telefon: Google fitness. Bara man aktiverar den så märker den själv när man går/springer/cyklar och summerar tid och steg. Om man tränar något annan kan man själv lägga till det. Enkel och snygg alltså. Och typisk vårig eftersom man kan tänka sig att börja gå och cykla nu när det inte är konstant grått och blött.


2 kommentarer:

  1. Åh, måste kika in appen direkt! Verkar ju kanon. Fungerar den bra, liksom mäter skapligt rätt osv? Så den inte är missvisande som sjutton :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skapligt rätt tycker jag! Jag tycker absolut att den duger till att bara hålla koll på sig själv så här, typ se att man inte sitter prick still en hel dag. Vill man däremot ha en riktig löpapp så tycker jag verkligen att det finns bättre och mer detaljerade, så att man kan se tempo och höjdskillnader osv. Hade en som hette sportstracker förut som var gratis, och så finns ju funbeat så att man kan tävla med/mot sina kompisar :) Men som sagt, vill man bara bli motiverad att röra på sig en viss tid eller ett visst antal steg om dagen så tycker jag att den är värd :) Kram

      Radera