fredag, maj 8

Valborg, första maj, kosläpp och hajk. Bra liv ändå.

Innan jag fyller på med nya bilder i helgen så måste jag ju visa allt från förra helgen! I veckan har jag pluggatpluggat och på kvällarna har jag och Ingemar grejat med båten. Fullspäckat, minst sagt.

Åter till helgen som ju började redan på torsdag! Jag började med att färga håret och sen var jag på kalas hos Simon och Alma. När de gick ut så åkte jag hem för att jag skulle på första maj dagen efter.


Trots att jag gick hem tidigt dagen innan var jag såå seg, som tur var Louisa också det. Vi hade pannkaksfrukost och drack fyra koppar te innan vi gick ner på stan. Lite väl sent kanske, men vi hann med falafel, Hans Linde och Margot Wallström innan vi gick hem och smaskade på en överbliven kladdkaka. Vid sju åkte jag hem igen och åt restpizza och kollade på Scrubs med Ingemar.



Lördag och upp och hoppa för jag, mamma, Ingemar och Jakob skulle på kosläpp! Vi var visst väldigt tidiga iväg så vi hann med en promenad i Kåhög först. Där kan man bo! Det var kul att se korna, men de hoppade inte så mycket som jag trodde att de skulle. Jag och mamma kom överens om att lära känna någon på en mindre gård till nästa år, så vi slipper trängas med typ 7000 (!!!) andra människor. Känns inte heller helt bra mot korna att det är så himla många som är där och stressar? Man fick i alla fall bulle och mjölk och så lärde vi oss man kan köpa mjölk där direkt från bonden. Man tar med en flaska, stoppar i en tia i en maskin så får man en liter pastöriserad, ohomogeniserad mjölk. Fint.

Vidare till nästa aktivitet! Hajk med några scouter. Vi åt dölyxig scoutmat: grönsaksspett, majs, halloumi och chips till middag. Sedan blåbärssoppa och S'mores till kvällen. Sen sov vi i vindskydd.



På morgonen åt vi grillade mackor till frukost, ja jag sa ju lyxmat, och sen pysslade vi lite. Jag fick till och med ihop en apnäve.



Till sist, städ, tandborstning och hemfärd. Snipp snapp snut så var den helgen slut!

1 kommentar:

  1. Oh vilken friluftshelg i mina ögon, men sååå härligt! och kladdisen såg inte illa ut du :D

    SvaraRadera