tisdag, november 17

Reflektioner i november

Hemma Det är så lustigt att vara hemma igen. Det känns liksom annorlunda men precis som vanligt på samma gång. Jag och Ingemar packade upp våra resväskor samma dag vi kom hem eftersom vi var hemma redan vid 10 på morgonen, tog upp lägenhetsmekandet direkt genom att åka till IKEA dagen efter och träffade Jossan och Rickard nästan genast. Precis som vanligt. Samtidigt är vi helt annorlunda eftersom vi har upplevt så himla mycket under de fyra veckorna vi var i Taiwan. Och jetlagen sitter kvar. Det märks också hur mycket som händer med årstiden under de veckorna vi var borta. När vi åkte var det typiskt finhöstigt med klar luft och knallgula löv. Nu är det verkligen senhöst och vännerna norrifrån väntar otåligt på snön. Från skördetider till vinterpepp.

Advent om två veckor. Det var jag verkligen inte beredd på! Man skulle kunna tro att det inte händer så mycket i oktober-november, men det är ju då en kan gå och långsamt planera ordningen på ens adventpyssel och julbak. Vrida och vända. Lussekatter innan andra advent kanske? När är det dags för första julmusten? Är clementinerna goda än? Och så vidare. Jag är väldigt peppad på att testa något nytt recept eller pyssel men vet inte riktigt vad än. Jag är dock redan lite stressad och väldigt pank vilket gör mig lite osugen på allt. Och så är det så stökigt här hemma så det känns svårt at göra julstämning. Har ni andra planerat något juligt än?

Hemma Jag har börjat läsa en kurs också. Eller den började för två veckor sedan och det är tenta om ytterligare två. Det känns också lite stressigt. Den är väldigt rörig fast inte så svår, så det känns ändå som att det kommer att gå bra. Och så hade jag inte anmält mig till CSN heller. Brukar man det? Jaja, nu är det gjort i alla fall.

Det var nog det för idag. Imorgon ska jag ta tag lite mer i livet, börja läsa skolbok och sådär.
Puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar