måndag, december 28

Julen

Hej och god fortsättning! Jag har spenderat de senaste dagarna med min familj och sedan med Ingemars familj, ätit god mat och lekt med syskonbarn, kollat på ganska mycket tv och sovit länge. Men det är det slut på nu för ikväll åker jag och Ingemar till Åre för att åka skidor och fira nyår. Ska bli himela roligt alltihopa, skidor såklart och att träffa mina fjällkompisar.

Jag tänkte att vi kan ta och titta på några finfina julklappar jag fått. Jag tog bara med tre saker, och det blev tema ljud:

julklappEn högtalare till köket, äntligen. Så att jag kan lyssna på P1 morgon till frukosten, podd till matlagningen och dansmusik till städet. En himla fin och bra sak, i färgen dirty pink. Älskar den redan.

julklapp Hörlurar från Urban Ears. Mina gamla från Koss håller på att falla i bitar och nu ville jag testa några andra eftersom de gamla släpper in så mycket ljud och inte heller hade någon mikrofon. Så hurra för dessa fina!

julklapp Adeles album 25 på LP, eftersom den inte finns på Spotify. Plus kul att ha några skivor också, nu när vi har en spelare.

Jag fick också två böcker, de två sista delarna i Cirkelnserien, en ryggsäck och en get (till någon annan alltså) och några andra välgörenhetspaket. Nästa gång ska vi ha Secret Santa i min familj också, så att man bara får en julklapp istället för massor. Det känns bättre i hjärtat så.

Nu ska jag göra klart ett musikquiz till nyårskalaset. Ha det gott så länge!

2 kommentarer:

  1. Så himla fin högtalaren var! Önskar mig också en sån nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja, den är kalasfin! Och bra! Kram

      Radera